rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu

rondreis zuid-afrika

Door: stallanders

Blijf op de hoogte en volg Stalland

25 December 2014 | Zuid-Afrika, Soweto

Dinsdag
Vannacht hebben sommige van ons niet zo best geslapen. Er was donderweer (onweer). Daarbij regende t behoorlijk. De tenten bleken niet waterdicht en ook een van de campers lekte. De jongens hebben hun slaap in de auto voort gezet.
Vandaag staat een bezoek aan Soweto (krottenwijken) op de planning. Daar aangekomen krijgen we een Afrikaanse lunch aangeboden. Wanneer deze met smaak is verorberd gaan we op de mountainbike. Pffff das voor sommige wel zwaar al de hellingen. Ook gaan we nog lopend door de wijk heen. Van alle kanten komen er kinderen aan gerend die roepen:make a picture from me!. Voor j het weet staan er veel kinderen om je heen. Ze zijn wel heel fotogeniek. Wanneer we in onze T-shirt fietsen krijgen we halverwege een regenbui. Dat is wel verkoelend. Ook krijgen we nog een rondleiding door de stad. We zien t huis waar Nelson Mandela heeft gewoond. Terwijl we daar in de regen luisteren naar de gids, komt er een ander met een grote parasol aan. Das wel een makkelijke paraplu, daar kunnen wel tien mensen tegelijk onder: ).
S avonds nog gezellig een spel gespeeld met elkaar. Daarna is het lekker slaap!

• 25 December 2014 - 09:32

Beppie:

Goedemorgen allemaal,
    Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen weer te lezen. Hoe zien jullie kerstdagen eruit daar? Nog leuke dingen op de planning? Geniet ervan.
    Goede kerstdagen gewenst!
    Groetjes Fam Heijboer