rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu

rondreis zuid-afrika

Door: stallanders

Blijf op de hoogte en volg Stalland

05 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Donderdag 1 januari
De jaarwisseling van afgelopen nacht was een (heel) beetje anders dan normaal. De gebruikelijke gekkigheid kwam zeker wel aan bod, want wij zijn niet anders, maar de omgeving is anders. Beetje stil - geen vuurwerk - het is veel warmer - we zaten gewoon buiten de hele avond. Heel belangrijk: GEEN oliebollen!! :..( Na de gezelligheid met elkaar en elkaar de beste wensen gewenst te hebben, zijn we gaan slapen.
Deze ochtend vertrekken we vroeg, op weg naar Oudtshoorn! We gaan via Knysna, want daar is een prachtig uitzichtpunt. Hier kunnen we de baai van Knysna zien en de Indische oceaan die op de rotsen klapt. Blauw-groene oceaan, bruin-rode rotsen, witte schuimgolven, groene begroeiing en wat bootjes. Later kunnen jullie de foto's bekijken. (Facebook of blog)
Na heerlijk genoten te hebben gaan we na een veel te kort half uurtje weer op pad, op weg naar de olifanten! Als we daar uit de auto stappen valt de warmte op ons lijf. Het is ongeveer 35 graden maar het voelt aan als 40. Pffff.. maar we gaan vrolijk op pad om deze prachtige, bijzondere en tegelijk lelijke beesten te gaan voeren. Wij met onze nederlandse achtergrond denken dat we netjes achter een hekje staan en dat we ze net met onze hand aan kunnen raken. Nee dus.. Iedereen moet ong. 4 stukjes fruit pakken: de eerste op de vlakke hand bij de slurf, de tweede gelijk in zijn mond en met de derde en vierde lekker op de tong kietelen zodat jij en de olifant lachend op de foto staan:)
Als je dan naast hem staat voel je jezelf toch wel even heel klein. Zelfs al doet hij je niets, je voelt zijn adem, je hoort zijn kaken het eten vermalen, je voelt zijn groote en gewicht door onder zijn kop te staan. Dit alles geeft je een bijzondere ervaring met een van de (mooiste) dieren van de big five. Dit was nog niet eens alles...
Zoals ieder netjes opgevoed mens gewoon is om te bedanken, heeft ook de olifant hier een manier voor. Hij legt namelijk heel voorzichtig zijn slurf over je schouder en houdt je even (stevig) vast. Daarna komt er nog een hele fotosessie op de meest bijzondere manieren, maar dit zien jullie later ;) Als afloop doen de olifanten (het waren er 3) nog een soort potje voetbal voor ons. Deze ervaring is er zeker een om nooit te vergeten! Vandaar op weg naar boer Mostert. Daar aangekomen krijgen we een rondleinding van boerin Susan en wordt er medegedeeld dat we s'avonds kunnen braaien. Tijdens de braai is het een gezellige boel met de afrikaners en zingen we elkaar zelfs het volkslied toe. Morgen gaan we wat relaxen, dus het wordt geen vroegertje deze avond.

• 05 Januari 2015 - 18:57

Pa En Ma(lia En Peter):

Hallo allemaal,natuurlijk ook eerst de beste wensen voor 2015.Na elk nieuw stukje wat we te lezen krijgen,worden we steeds nieuwsgieriger naar de foto's.een rit van 6 uur zal vast aantrekkelijker zijn dan hier.Bereiden jullie je al voor op een mogelijke cultuurschok straks?eerlijk is eerlijk:wij tellen de dagen af...En wat die olifanten betreft:jammer dat je de nagels niet mocht vijlen.
    hart. groet,voor iedereen.(pa en ma) peter en lia

• 05 Januari 2015 - 19:03

Mams Van Arianne:

Hallo allemaal,

We hebben weer genoten van jullie verhalen. Wat een ervaring; een kroelpartijtje met een olifant! Ben heel benieuwd naar de foto's. Geniet er nog een paar dagen van, vooral ook van het mooie weer. Hier was het ijskrabben vanmorgen. Nog een paar fijne dagen en alvast een heel goede reis toegewenst.

groetjes,

Mams van Arianne

• 05 Januari 2015 - 20:13

Nelly:

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Fijn om steeds weer jullie verhalen te lezen, wat een avondturen!!!!!!!!!!!
    Nog goede dagen en alvast een goede thuisreis toegewenst.
    Hartelijke groet van Nelly