rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu

rondreis zuid-afrika

Door: stallanders

Blijf op de hoogte en volg Stalland

25 December 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Aangekomen op onze camping in Reitz, hebben we weer even tijd om onze belevenissen voor jullie aan de tablet toe te vertrouwen.

Zondagmorgen was het al vroeg dag. De kerk begon om half 9 en we moesten nog zo'n 3 kwartier rijden. Bij de kerk aangekomen hoorden we de kerkklokken luiden. Deze zondag werden ze in gebruik genomen, wat zijn de gemeenteleden en de ds er trots op. De dienst begon al goed, na 1 orgeltoon viel de krag weg (stroom uit) en vroeg de ds of de diaken wilde inzetten. Na wat aarzeling begon er iemand te zingen, alleen niet de juiste melodie bij deze psalm. Halverwege konden sommigen de draad weer oppakken, later tijdens de dienst hadden we gelukkig weer stroom. Uit de kerk kregen we een heerlijke bak koffie met taart, de avond ervoor gebakken door onze gastvrouw. 'S Middags trakteerde ze ons op Afrikaans eten: vetkoek met gehakt en erwtjes erin en salade om het af te maken. Als toetje werd het vanille- of chocoladecake met vanillevla eroverheen, helemaal in het Afrikaans. Na de afwas en gezellig gekletst te hebben, was het weer tijd voor de kerk. Voor de zekerheid nam onze gastheer de generator maar mee, tijdens de dienst moest hij er nog een aantal keer uit om te zorgen voor de stroomvoorziening. Uit de kerk de ds gedag gezegd. Hij stelde voor dat we de volgende keer onze ouders ook maar mee te nemen naar dit mooie Afrika

• 25 December 2014 - 12:14

Pa En Ma Peter En Lia:

leuk om jullie belevenissen zo een beetje te kunnen volgen.De" knop" foto,s lijkt steeds maar niet te reageren
    Op dit moment schijnt hier een waterig zonnetje,en hebben we te maken met een straffe koude wind...
    Temp: 8 gr.volgens de verwachting eind v/d week lichte vorst.
    Voor ons vandaag geen vetkoek:op het fornuis staat een konijn te sudderen.Hebben jullie een reebok kunnen schieten?
    Gezegende kerstdagen allemaal!

• 25 December 2014 - 12:26

Fam.Goedegebuure Bos:

Gelukkig dat we weer wat van jullie horen.Probeer wel iets eerder verslag te doen nu duurde het wel erg lang voor ons.Hetis hier zoooo stil.gelukkig dat de buurtjes weerterug ziijn. Veel liefs van je Pa en Ma .