rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Queensburgh, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu rondreis zuid-afrika - Reisverslag uit Queensburgh, Zuid-Afrika van Stalland 14 - WaarBenJij.nu

rondreis zuid-afrika

Door: stallanders

Blijf op de hoogte en volg Stalland

01 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Queensburgh

Zondag
Vanmorgen zijn we naar een kerk in queensburgh gegaan. Met een camper vol en een auto. Bij de kerk aangekomen zagen we weinig mensen. Even later kwam er een diaken naar buiten, samen met een hond. De diaken was verbaasd dat de camper leeg liep. Toen hij hoorde dat wij Hollandse waren, was zijn reactie: wij zeggen kaaskoppen;). In de kerk zitten weinig mensen. Een vrouw van een wat hoge leeftijd zat achter het orgel. We beginnen de dienst met verschillende liederen te zingen. De liederen worden geprojecteerd op een scherm. Iedereen kan zo mee lezen, inclusief de hond die een plekje op de eerste rij heeft gevonden. Dan heet de dominee iedereen hartlik welkom. Inklusief die besoekers uit Nederland. Sy sitte op die achterste bankie. Sy sulle verstaan als ek afrikaans spreek. Na drie kwartier is de dienst afgelopen. Na de kerkdienst terug op de camping hadden we nog een mooie voorstelling van een paar apen die onze koekjestrommel weg kaapten.. 'S avonds hebben we verbinding en kunnen we mee luisteren met ds. Weststrate. Met z'n allen in een camper en de laptop op tafel. Best apart een kerkdienst in een camper....

• 03 Januari 2015 - 10:57

Marien En Wiliy:

Eerst allemaal
    de beste wensen voor het nieuwe jaar! Het is leuk om jullie zo te volgen, vooral van de apen die de koekjes trommel leeg eten, ze lijken wel een beetje op Max daar moet je ook niets voor laten staan.
    Nog even en dan zit het er bijna weer al op [niet te geloven zo snel] we wensen jullie alvast een
    voorspoedige terugreis en hopelijk tot ziens in een regenachtig Holland

groetjes Marien en Wiily